Gelişen teknolojiyle birlikte, şirketlerin yurt dışına ihracat yapmaları da her geçen gün daha kolay bir hal almıştır. E-ihracat sektörü yaşanan gelişmelerin sonucunda sürekli olarak gelişmekte ve büyümektedir. Bunun temel sebebi, binlerce satıcının ürünlerini e-ihracat sayesinde kolaylıkla yurt dışına satabiliyor olması ve bu sayede döviz kazancı sağlıyor olmasıdır.
E-ticaret yapmak isteyenler açısından en önemli avantajlardan biri ise, ürünlerini satın alırken ve satış yaparken belirli teşvik ve hibelerden yararlanabilmesidir. Bu sayede bu kişiler ve işletmelerin gelirleri hızlı bir şekilde artış göstermektedir.
E-ihracat yapacak olanlar için Ticaret Bakanlığı’nın sunduğu birçok teşvik ve destek vardır. Peki, bu teşvikler neler? Hangi destekler ile e-ihracat yapmaya başlayabilirsiniz? Teşvik kapsamında kaç TL destek sağlanıyor? Tüm bu soruların cevaplarına bu yazıda ulaşarak, e-ihracat teşviklerinin neler olduğunu öğrenebilirsiniz.
E-ihracat, kabaca işletmelerin ellerindeki ürünlerin ve hizmetlerin, internet üzerinden yurt dışı pazar ve kullanıcılara satmasıdır. Özetle e-ihracat, internetten yurt dışına satış yapmak anlamına gelir.
E-ihracat yönetimiyle yurt dışı pazarına açılmak firmalara birçok avantaj sağlar. Bu avantajlar sayesinde daha fazla maddi gelir elde ederek, sektörün öncüleri arasına girebilirsiniz. E-ihracat yapan firmalar kısa sürede sektörde çok daha güçlü bir hale gelebilmektedir.
E-ihracat konusunda devlet destek ve teşviklerine geçmeden önce, firmalara ne tip avantajlar kazandırdığını öğrenmek isteyebilirsiniz. Öncelikle e-ihracat yapan firmalar, ürünlerini ve hizmetlerini çok kolay biçimde yurt dışı pazarına sokabilmektedir. Bunun yanı sıra bu firmalar müşteri portföylerini de hızla geliştirebilmektedir.
E-ihracat yapan firmalar, döviz kazandığı için gelirlerini hızlı biçimde artırabilmektedir. Bunun yanı sıra bu firmalara devletin sağladığı bazı muafiyetler ve teşvikler vardır. E-ihracat alanında yurt dışında faaliyet gösteren firmalar bunlardan daha kolay bir şekilde faydalanır. Ayrıca e-ihracat yapan firmalara gümrük vergisi ve KDV gibi birçok muafiyet sağlanmaktadır.
Siz de işletmenize ait ürünlerinizi internet üzerinden yurt dışına satarak, e-ihracatın bu avantajlarından faydalanabilirsiniz. Peki, e-ihracat teşvik programları nelerdir? Devletten ne tip destekler alabilirsiniz?
Türkiye Cumhuriyeti devleti, döviz girişinin, istihdamın ve üretimin artması konusunda e-ihracat yapan firmalara bazı destekler sağlamaktır. Bu teşvik ve destekler sayesinde, kişiler çok daha kolay biçimde sermaye elde edebilmekte, karlarını artırabilmekte ve yurt dışı pazarında kendine daha iyi bir yer edinebilmektedir.
E-ihracat devlet destekleri bazı alanlarda verilmekte ve bu alana göre belirlemeler yapılmaktadır. E-ihracat devlet teşvikleri birçok farklı alanda verilmektedir. Bu alanlar arasında tanıtım destekleri, sipariş hazırlama destekleri ve pazar yeri gibi destekler yer almaktadır.
E-ihracat tanıtım desteği; pazaryeri, B2B platformları ve e-ihracat konsorsiyumları ve e-ticaret sitelerinin içerisinde satış yapan firmaların pazarlama faaliyetlerinde yararlanabileceği destek paketine verilen isimdir.
Bu destek üç yıl süre ile verilmektedir ve markaların pazarlama giderlerini yüzde 50 oranında karşılamaktadır. E-ihracat tanıtım desteği kapsamında yapılan ödemeler, satış yapılan platforma göre değişiklik göstermektedir. B2B satış yapan platformlarda 4 milyon TL, e-ihracat konsorsiyumlarında 15 milyon TL, e-ticaret sitelerinde 25 milyon TL, pazaryerlerinde ise 30 milyon TL sınırları bulunmaktadır.
Bu destek paketinden faydalanmak istiyorsanız, bu limitleri de göz önünde bulundurmanız gerekir.
E-ihracat sektöründe faaliyet gösteriyorsanız faydalanabileceğiniz bir diğer teşvik türü de dijital pazaryeri tanıtım desteğidir. Bu destek kapsamında e-ihracat konsorsiyumlarının ve e-ticaret web sitelerinin; pazaryeri platformlarında verilen dijital reklam ve tanıtımlara yönelik olarak harcamaları karşılanmaktadır.
Dijital pazartesi tanıtım desteği kısmı bir pakettir. Bu pakette markaların reklamlardaki satışlarının yüzde 20’sini aşmayan giderlere yüzde 50 destek oranı sağlanmaktadır. Firmalar, dijital pazaryeri tanıtım desteğinden 3 yıl boyunca yararlanabilmektedir.
Markalar, bu destekten kademelerine ve satış yaptıkları platforma göre faydalanabilmektedir. Şirket kademelerine bağlı olarak verilen destek 7 milyon 500 bin TL, e-ticaret web sitelerinde 15 milyon TL ve e-ihracat konsorsiyumlarında 25 milyon TL limitli olarak belirlenmiştir.
Yurt dışı pazaryeri entegrasyonu desteği; e-ticaret şirketleri, e-ihracat konsorsiyumları, pazaryeri platformları ve şirketlere yönelik olarak verilmektedir. Firmalar yurt dışı pazaryeri platformlarına entegre olmak istediklerinde bu hibe programına başvurabilirler.
Üç yıl süreyle verilen bu destek, azami olarak 6 pazaryerinde kullanılabilmektedir. Yurt dışı pazar yeri entegrasyonu için bakanlık tarafından verilen destek; harcamaların 200 bin TL’yi aşmayan yüzde 50’lik kısmını kapsamaktadır.
Pazaryeri komisyon giderleri desteğinden e-ticaret firmaları, e-ticaret siteleri, e-ihracat konsorsiyumları ve firmalar faydalanabilmektedir. Bu destek üç yıl süreli olarak verilmektedir. Markaların faydalanabileceği bu teşvikler yüzde 50 oranında bir dönüş sağlamaktadır.
Görece olarak yeni destek paketlerinden biri olan pazaryeri komisyon giderleri desteği, şirket kademesi, e-ticaret web sitesi konsorsiyumlara yönelik belirli limitlerle verilmektedir. Bu limitler şirket kademesine bağlı olarak 750 bin TL, e-ihracat konsorsiyumları için 3 milyon TL ve e-ticaret siteleri için 2,5 milyon TL olarak belirlenmiştir.
Bu destek de görece olarak yeni programlardan biridir. Yurt dışına ürün satışı yapan pazaryeri platformları, e-ticaret siteleri, e-ihracat konsorsiyumları üzerinden hedef pazarlarda yapılan satışların yüzde 10’unun aşmayacak biçimde bu teşvikten faydalanabilir. Sipariş karşılama hizmetleri 3 yıl süreyle sınırlandırılmıştır ve destek oranı yüzde 50 olarak belirlenmiştir.
Ürünlerin teslimatının sağlanması için tutulan depoların da kira destekleri yüzde 50 oranında karşılanmaktadır. Bu destek ise 5 milyon TL ile sınırlandırılmıştır.
Bu destek, Türkiye e-ihracat platformunun kurulumunda aktif biçimde rol oynayan, işletilmesini ve tanıtımını sağlayan kurum ve kuruluşlara verilmektedir. Türkiye e-ihracat platformu desteği kapsamında, kuruluşların giderlerinin yüzde 75’i, beş yıl boyunca karşılanmaktadır. Bu destekler ise 15 milyon TL ile sınırlandırılmıştır.
E-ihracat yapan firmaların hedef ülke pazarına daha kolay girmesi ve tanıtımı yapması için verilen desteklerden biri de e-ihracat geliştirme projesi desteğidir. Bu destek kapsamında yüzde 75 oranında ödeme yapılmaktadır. Bu ödemeler maksimum iki proje için yapılmaktadır. Desteğin azami sınırı ise 15 milyon TL olarak belirlenmiştir.
E-ihracat alanında farklı ülke pazarlarına girmek isteyenler bu teşvikten faydalanabilir. E-ticaret siteleri, pazaryerleri ya da e-ihracat konsorsiyumları bu desteğe başvurabilmektedir. İlgili ülke ve e-ihracat raporlarına ilişkin verilecek bu destek giderlerin yüzde 50’sini aşmayacak biçimdedir. Bu destekte toplam destek en fazla 1,5 milyon TL olarak sınırlandırılmıştır.
Bunların yanı sıra marka tescil koruma desteği gibi farklı bazı teşviklerden de faydalanabilirsiniz. Bakanlık ön onayı ile verilen bu desteklere başvurmak için gerekli evrakları hazırlamalı ve doğru adımları takip etmelisiniz. Başvuru süreci kimi zaman oldukça karmaşık ve zor olabilmektedir. Bu süreçte bir uzmandan yardım almak çok faydalı olacaktır.
Alkanlar Danışmanlık, e-ihracat devlet desteklerinden faydalanmanız için tüm başvuru adımlarını doğru ve sağlıklı bir şekilde atmanızı sağlar. Bu sayede teşviklerden faydalanma ihtimaliniz çok daha yüksek olacaktır. Siz de bizimle iletişime geçerek, e-ihracat teşvik ve destekleri hakkında daha fazla bilgi alabilir ve devlet destek programlarından faydalanarak işinizi büyütebilirsiniz.